torsdag 5 december 2013

Roller Derby NSO

I helgen var jag NSO för första gången. NSO betyder Non Skating Official och är de som administrerar roller derby matcher de håller koll på utvisningar, poäng och liknande. Jag fick hålla koll på poängen den här gången och det var himla roligt.
Här räknar jag poäng på uttagningen för Landslaget, Foto Carl Wistedt

Jag har långsiktiga planer på att börja spela roller derby men just nu har jag lite medicinska utredningar som jag vill få nåt svar på innan jag börjar. Det rör sig framför allt om mina armar som inte klarar någon hårdare beröring utan att jag får oresonliga smärtor. Jag ska snart på besök hos en specialläkare så får vi se vad hon säger under tiden går jag på sjukgymnastik.

Jag fick dock ett bra tips av en på matchen att jag kan ju börja med att bli domare för att träna på att åka och träna på alla regler och när jag väl fått ordning på armarna så har jag lite försprång. Det lät som en himla bra idé tycker jag!


Här räknar jag poäng för lilla hjulafton och så har jag en fin officiell tröja på mig också. Koncentrerade och sammanbitna. Foto Carl Wistedt


Här slut-checkar vi med domarna, Jag borde bli domare bara för att få ha på mig en svart vit randig tröja. Foto Carl Wistedt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar