fredag 27 december 2013

God jul

Under julhelgen har jag varit hos familjen i Stockholm och Västerås. Jag har dessutom haft med mig Väninnan och inneboende Afrotditi med mig och visat hur vi firar jul i Sverige. (hon är från Grekland)
Det har väl varit lite blandat med traditioner och nya saker, Calle är ju vegetarian och svenska julbordet är väldigt köttigt. Jag provade två nya recept som jag hitta på Pinterest.

Recept och där jag hitta dem
Den ena var dom här fantastiska julstjärnorna men svamp fyllningen var väldigt tråkig men dom var fantastiskt vackra på julbordet, dom var ganska jobbiga att göra om man ville ha ut så mycket av degen som möjligt, om man inte bryr sig så mycket om det så är det lättare. Om jag skulle göra dem igen skulle jag byta ut fyllningen till något annat, kanske fetaost och ruccola.

Recept och där jag hitta den
Det andra jag gjorde var den här fantastiska ostbollen, fast min ostboll blev lite platt i botten men den var fantastiskt god och väldigt lätt att göra med en matberedare. Granatäpple kärnorna gav en fräsch och syrlig nivå till ostbollen och gjorde den fantastiskt vacker. Denna kommer jag definitivt att göra igen, den var god på allt kex, knäckebröd och tunnbröd. Den rekommenderas varmt.

Vi har shoppat lite i Västerås och gjort Stockholm i mellandagarna. Här står vi och snörvlar i regnet och kollar på Stockholm stad.(egentligen skrattar vi för att Calle ska hålla på och fota och vi försöker att se normala ut)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar