fredag 15 mars 2013

Tusen och en natt fest.

Igår anordnade jag en tusen och en natt fest, jag har velat göra det ända sedan jag var i Abu Dhabi men har bara gjort en för stor grej av det så det har aldrig blivit av. Men nu när jag har en lägenhet i Mariestad och klasskompisarna fick syn på vattenpipan blev det av. Så vi gjorde fest på ett skosnöre, jag la ut mattor och dynor på golvet och försökte hitta lite passande tyger och band i mina gömmor, jag hängde till och med upp ett tyg i taket. Sen hade vi lite meze jag gjorde en del och flera av klasskompisarna gjorde saker att ta med. Emma gjorde hummus, Ingrid tog med baba ganoush och dadlar, Sara och Carolina gjorde turkish delight, jag bjöd på libabröd, mandel frikadeller (som substitut till falafel), vinbladsdolmar och mängder med världens godaste iste. 
Sedan rökte vi vattenpipa och lyssna på magdans musik, vi hade tänkt måla henna på händerna också men det skulle bli för om ständigt, fast nu har jag ett halvt kg henna som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Nån som har förslag? jag kommer inte att färga håret eftersom jag redan färgar det svart.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar