torsdag 7 mars 2013

Att arbeta på egen hand....


Varning för stygn bild längre ner.
I dag var sista lärarledda dagen med Knut för den här veckan (vi har tre dagar till nästa vecka) och jag hade planer på att tälja hela veckan ut och verkligen utnyttja verkstan vi har tillgång till. Allt har gått så bra också bara en marmelad sked som jag råka tälja för mycket på. På eftermiddagen skulle jag börja tälja en sked och det är viktigt att man gröper ut den tidigt i processen så att ämnet inte spricker..... men jag satte skedkniven i min hand i stället!!
Det gjorde egentligen inte särskilt ont, jag antar att adrenalinet satte i gång ganska fort men rädd som tusan blev jag. Men Veronika och Knut såg till att det kom ett förband på och Malin. T skjutsade mig till sjukhuset i Mariestad. Dock åkte vi fel och hittade inte rätt ingång men vi blev insläppta till sist.

Fyra stygn blev det.... det som gjorde ondast var att få bedövningssprutan och när de tvättade lite utan bedövning. Jag har aldrig skadat mig så här tidigare och aldrig fått bedövning på det här sättet så hela vägen hem satt jag och klämde på min tumme utan att egentligen känna något. 
Nu har jag åkt hem till Göteborg, det blir inge mer täljande för mig den här veckan så får vi se hur det går nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar