söndag 24 februari 2013

Mönsterstickat hårband


Jag har stickat ett hårband eller vad man nu kallar dem. Mönstret såg jag på bild på Pinterest och upptäckte senare att det fanns som gratis mönster att ladda ner där! Men mitt mönster är byggt på det med några små ändringar.
Jag har använt 140 maskor och stickat runt vilket blir 5 mönsterrapporter, jag har använt stickor nr 3 och börjat och avslutat med en liten kant som jag sedan vikt ner som en fåll.
Jag har velat ha ett hårband ett tag nu eftersom jag nästan alltid har mitt hår uppsatt och det krånglar alltid till mössan och sitter obekvämt dessutom börjar det bli lite varmare nu och man behöver inte en hel mössa. Jag är ganska nöjd med detta hårband och att de matchar mina handledsvärmare, det är faktiskt exakt samma garn. Jag är väldigt förvånad över hur långt det här garnet har räckt, jag skulle gissa på att de skulle räcka till ett par till vantar. 
Några i klassen ville åka till Kampes ullspinneri igen så jag hakade på. Jag har hamnat i en mönstersticknings fas. Jag passade på att köpa tre snygga garner som jag tror skulle bli väldigt bra komplementfärger till nåt mönsterstickat jag funderar på att sticka med lite fler färger kanske bara som små detaljer men jag tror det skulle lyfta ett mönster ganska mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar