lördag 16 februari 2013

Dekormålning


På utbildningen har vi haft precis haft en tredagarskurs i traditionell dekormålning. Det har varit fantastiskt roligt. 

Här är tre pannåer. Den som står upp på högkant har jag målat med nävamålning och björkimitation. Den i fönstret ska föreställa sienna marmor och ekimitation. På bordet ligger en påbörjad Carraramarmor och under plasten en påbörjad mahogny imitation.

Vi fick också blanda egen linoljefärg och jag fick mersmak. Jag skulle vilja prova göra lite mer saker kanske måla om en och annan sak här hemma. Jag kan också tänka mig att jag kanske kommer att prova på att blanda några pigment i nagellack i framtiden.

Läraren Tom Granat visar hur man målar så det ska se ut som mahogny, han gör att det ser lättare ut än vad det är. Tittar på gör klasskompisarna Eva-Karin, Malin T och Carolina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar